7 July 2016

Petra marathon 1


Nu har jag bokat flygbiljetten till Amman i Jordanien. Nu finns ingen återvändo – point of no return. 1 september går flyget. Petra Maraton kommer att bli min största utmaning so far. Känner en viss oro inför värmen, läste att temperaturen kan stiga upp mot ca 40 grader. Pust och stön. För några veckor sedan sprang jag i ca 30 grader och var helt färdig när jag kom hem. 10 grader till låter inte välkommet. Dessutom är loppet väldigt kuperat med ca 1200 meters höjdskillnad. Kör mycket backträning och hoppas det hjälper.

Glädjer mig åt att få komma till Petra, om inte annat kommer starten, framför den så kallade skattkammarbyggnaden uthuggen direkt ur klippan, att bli ett minne att ta med sig mot framtiden.

Hoppas jag kan lagra en del av värmen inför Sydpolen nästa år.

Känner att jag behöver all uppmuntran jag kan få, den ges bäst genom ett litet eller större bidrag till vår kampanj LÅT FLER FÅ FYLLA FEM.







No comments:

Post a Comment