25 December 2016

TV-inspelning och julafton


Nu är det snart 4 veckor sedan jag blev opererad. Hälsotillståndet förbättras från dag till dag. Jag är inte riktigt tillbaka i fullgott skick men inte långt ifrån. Veckan som gått har jag arbetat, vilket känts fantastiskt positivt. Det var ett stort steg på min vandring framåt. Känns oerhört privilegierat att få gå till en så fantastisk arbetsplats som IM röntgendiagnostik. Möten med arbetskamrater och patienter ger mig en otrolig positiv energi.

Onsdagen den 21 december gjorde jag nått som jag kanske skulle låtit bli. SVT Halland hade bett att få göra en inspelning angående vår kampanj och vår målsättning att springa maratonlopp på sydpolen i november nästa år. Så klart tackade vi ja till ett sådant erbjudande. Inspelningen inkluderade springande längs Nissan ett flertal turer fram och tillbaka. Kändes överraskande bra just då. På kvällen kom en reaktion då jag blev otroligt trött och kände av mina inte helt läkta sår på magen. Efter en natts sömn var jag pigg och glad igen.

Inslaget kommet att sändas nån gång i mellandagarna. Hoppas jag inte gjort bort mig alltför mycket.

Vi har haft fantastisk förmån att få fira fantastiskt fin julafton tillsammans med hela vår underbara familj. Efter sedvanligt besök i Kärlekens fullsatta kyrka på förmiddagen fortsatte Bitte ner till Jul i gemenskap i Nikolais församlingshem där hon tillsammans med ett flertal fantastiska medarbetare och frivilliga gjorde julaftons eftermiddag till en fin stund för alla besökare.

Jag har ytterligare två veckors konvalescens innan det är dags att på allvar plocka fram löparkläderna för att ge mig ut och försöka hitta min förlorade styrka och kondition. Den 24 november står vi förhoppningsvis hungriga på startlinjen nere på sydpolen. Jag hade en förhoppning om att springa ett vintermaraton som välbehövlig träning inför vårt stora äventyr. Men det blir inte alltid som man tänkt. Livet bjuder på många överraskningar där inte alla är av det helt positiva slaget.

1 comment:

  1. Min idol och förebild är såå otroligt klok, stark och vis⭐⭐⭐⭐⭐ du är bäst håkan!

    ReplyDelete