13 December 2016

Första återbesöket efter operationen.


Nu har jag äntligen blivit av med min kateter. Obeskrivligt skön känsla.

Dagen började med ett besök på röntgen för kontrastundersökning av min urinblåsa. Under operationen blev det en liten skada på urinblåsan vilken fick sys igen. Detta fick till följd att jag fått gå med kateter i 4 dagar extra för att skadan skulle få tid att läka. Undersökningen ska konfirmera att det inte föreligger något läckage från urinblåsan. Jag hade möjlighet att följa undersökningen live och kunde konstatera att något läckage inte förelåg.

Urologmottagningens väntrum nästa, efter bara några minuter är det min tur. Opererande läkare informerar än en gång om operationen och vad som väntar framöver. Bra samtal, är imponerad av hans tålamod och framtoning. Känns att jag är i de bästa händer. Återbesök om ca 3 månader för bland annat nytt PSA vilket förhoppningsvis då ska landat på noll.

Får även träffa sköterska, samtal om eventuellt läckage och träning av bäckenbottenmuskulatur.

Fantastiskt skön känsla när katetern är dragen. Känns som första dagen på mitt nya bättre liv. Nu kommer jag att lägga ner all min kraft på vår kampanj för att samla in så mycket pengar som möjligt till de behövande nere i Kapstaden kåkstäder. Om några veckor är jag förhoppningsvis ute och nöter asfalt igen.


No comments:

Post a Comment