2 January 2019

Nytt år - nya utmaningar


På årets sista dag avslutade jag ett sju dagars pass med 10 km löpning per pass. Har nu avverkat 3 sjudagarspass med 8, 9 och nu sist då 10 km. Vecka 4 blir det 11 eller möjligen pass på 12 km. Målet är att klara 20 – 25 km sju dagar i sträck. Om jag klarar av det är jag redo för mitt livs största utmaning.

Det är ett stort, stort privilegium att få vara med och samla in pengar till verksamhet som drivs av en Svensk hjältinna - Ingrid Le Roux som vid Aftonbladets och TV 3:s hjältegala fick utmärkelse som svensk hjälte i kategorin årets livsgärning. Sällan har nån utmärkelse delats ut till nån som förtjänat det i så hög grad som Ingrid. I hela sitt vuxna liv har hon arbetat och kämpat för att dom allra mest utsatta nere i Sydafrikas förfärliga kåkstäder har fått livsavgörande hjälp. Många har även fått möjlighet till ett helt nytt och bättre liv.

Sedan vi startade upp vår kampanj tillsammans med Svenska kyrkans internationella arbete i december 2015 har jag varit ute och föreläst om mina lopp och framför allt Ingrids och Mentormammornas viktiga arbete. Sammanlagt har det blivit knappt 35 föreläsningar runt om i Sverige. Alla föreläsningar är gratis, tar ingen ersättning för egen del men ser gärna att en helt frivillig ersättning sätts in på vårt kampanjkonto.

Var med och stöd vår insamling LÅT FLER FÅ FYLLA FEM där insamlade medel går ner till Philanis verksamhet nere i Kapstadens kåkstäder där Mentormammornas viktiga arbete gör skillnad för de mest utsatta barnen och deras ofta unga och ensamstående mammor
 






  • SMS:a MARATON100 till 72905 för att ge 100 kr
  • SMS:a MARATON200 till 72905 för att ge 200 kr
  • Swisha till 9001223, skriv MARATON i meddelandefältet
  • Plusgiro 90 01 22-3 skriv MARATON i meddelandefältet
  • Bankgiro 900-1223 skriv MARATON i meddelandefältet




No comments:

Post a Comment