27 January 2019

Oväntat möte

Hemma igen efter en trevlig utflykt till vintriga Uppsala. Bra och inspirerande möte med Svenska kyrkans internationella avdelning. Efter avslutat möte bestämmer vi oss för att intaga vår lunch i personalmatsalen. Plötsligt säger Bitte med munnen full av ärtsoppa titta där kommer Ingrid, tittar mig hastigt omkring och får till min stora förvåning och glädje se mitt stora föredöme Ingrid Le Roux, utnämnd till svensk hjälte vid hjältegalan i december. Lägger ifrån mig besticken och går fram emot Ingrid och möts av ett stort leende och förvåning. Hon är i Uppsala för möte om utveckling av Mentor mamma projektet.

Tyvärr har min fot farit lite illa av allt promenerande i Uppsala, är ilsket röd och svullen. Börjar känna viss uppgivenhet. Är nu endast lite drygt 2 månader innan det är dags att borda planet mot Svalbard. Men hoppet är det sista som överger, ber om ett litet under.

Vill tacka tusen till Sanna, Sara och alla andra trivsamma, otroligt duktiga och engagerade medarbetare på den Internationella avdelningen i Uppsala. Utan ert stöd och uppmuntran hade jag lagt mig platt för längre sedan. Tillsammans arbetar vi för att göra skillnad.

Var med och stöd vår insamling LÅT FLER FÅ FYLLA FEM där insamlade medel går ner till Philanis verksamhet nere i Kapstadens kåkstäder där Mentormammornas viktiga arbete gör skillnad för de mest utsatta barnen och deras ofta unga och ensamstående mammor
  • SMS:a MARATON100 till 72905 för att ge 100 kr
  • SMS:a MARATON200 till 72905 för att ge 200 kr
  • Swisha till 9001223, skriv MARATON i meddelandefältet
  • Plusgiro 90 01 22-3 skriv MARATON i meddelandefältet
  • Bankgiro 900-1223 skriv MARATON i meddelandefältet

No comments:

Post a Comment