21 January 2019

Börjar känna oro


Allt är klappat och klart inför North Pole Marathon. Anmälningsavgiften betald, Flygbiljett betald från Gardemoen, Oslo upp till Svalbard där hotellrum är bokat. Flyger den 5 april och på eftermiddagen den 7 april är det dags för briefing inför avresan upp till Nordpolen den 8 april. 9 april är preliminärt datum för loppet om nu vädret tillåter. Förra året var preliminärt datum 9 april men då var vädret alldeles för dåligt med blåst och snöstorm varför startskottet inte löd förrän den 16 april. Hoppas på bättre väderförhållande i år.

Tyvärr har jag fortsatt problem med min vänstra fot. Har inte kunnat träna sedan 3 januari och upplever ingen som helst förbättring. Är inne på min andra antibiotikakur, hoppas innerligt på en relativt snar förbättring. Kondition är en färskvara och om jag inte kan komma igång med träningen blir min vistelse uppe på Nordpolen inte helt så positiv som jag fantiserat om.

Positiv upplevelse i ”mörkret” var besök i Smålandsstenar nu i lördags där vi höll föreläsning för ca 90 åhörare i Equmeniakyrkan. Känns oerhört privilegierat att få komma ut och sprida information om det viktiga arbete som utförs ner i Kapstadens kåkstäder och samla in pengar till verksamheten. Ännu mer privilegierat är det nu när Ingrid Le Roux och hennes verksamhet har fått utmärkelse som Svensk hjälte under kategorin livsgärning. Inte bara jag som imponerats av hennes självuppoffrande arbete bland dom som är i mest behov av hjälp och stöd.

Var med och stöd vår kampanj LÅT FLER FÅ FYLLA FEM där insamlade medel går ner till Philanis verksamhet nere i Kapstadens kåkstäder där Mentormammornas viktiga arbete gör skillnad för de mest utsatta barnen och deras ofta unga och ensamstående mammor
  • SMS:a MARATON100 till 72905 för att ge 100 kr
  • SMS:a MARATON200 till 72905 för att ge 200 kr
  • Swisha till 9001223, skriv MARATON i meddelandefältet
  • Plusgiro 90 01 22-3 skriv MARATON i meddelandefältet
  • Bankgiro 900-1223 skriv MARATON i meddelandefältet




No comments:

Post a Comment