19 March 2017

Återresa till Kapstaden


 Angenäma problem med packning inför min återvändarresa ner till Kapstaden. Tyvärr räcker inte mitt bagage till för alla fantastiska mössor, tröjor, filtar, vantar och små strumpor. Får lämna kvar ett litet antal filtar för senare transport. Endast ett litet utrymme kvar i min stora resväska för mina egna saker. Handbagaget fullpackad med textilier.

Ett stort antal godhjärtade mogna tjejer i Halmstad har med stor entusiasm producerat massor med fina saker till de utsatta barnen nere i Kapstadens kåkstäder. Just nu är det härligt väder men snart närmar sig höst och vinter med kyla och ibland snö, då kommer alla varma kläder väl till pass.

Jag känner en pirrande känsla av förväntan inför mitt återbesök ute i Khayelitsha och framför allt att få träffa Sisipho igen. Hon har fyllt-fyller 5 år i år. Få följa mentor mammorna i deras oerhört viktiga arbete känns mycket privilegierat.





Ser även fram emot att få vara lite turist och njuta några dagar av det vackra Sydafrika och i synnerhet Kapstaden. Räknar med ett antal trivsamma träningspass längs den fina ”strandpromenaden” nere i Kapstaden.

No comments:

Post a Comment