9 November 2017

Springa i frysrum


I går 7 november fick vi möjlighet att testa våra kläder, skor, vantar och framför allt våra andningsmasker i ca 25 minusgrader. Stort tack till Wohlins frysrum som gav oss denna möjlighet. Allt kändes förvånansvärt bra. Inga kalla fingrar eller tår. Den filtrerade luften kändes behaglig att dra ner i lungorna. Jag har varit mest orolig för mina fötter men tack vare värmekudde under framfoten kändes det helt ok. Frågan är hur länge man kan räkna med att kuddarna avger behaglig värme. Skulle inte vara helt optimalt att behöva byta till nya mitt under loppet.

På söndag eftermiddag åker vi upp till Göteborg för att testa våra skor och framför allt hur dom biter på packad snö. Vi har fått löfte att springa runt i Nordic Wellness skidome inomhusanläggning för skidåkning i Göteborg.

Tyvärr känner jag fortfarande av min baksida vänster lår, sprang ca 15 kilometer i måndags då det plötsligt högg till igen varför jag fick gå sista 5 km. Skulle vara trist att behöva gå-småspringa de 42 km nere på Sydpolen.

Nu har vi fått deltagarlista till loppet, 53 löpvilliga är anmälda från världens alla hörn. Ser verkligen fram emot att få träffa alla dessa "galna" människor.

Nu på lördag och nästa lördag, dagen innan vi flyger över till Chile har jag fått löfte om att få sprida information om vårt äventyr och kampanj ute på Maxi Flygstaden. Förhoppningsvis kan vi även samla in en del pengar till vår kampanj.

Dags att kraftsamla med insamlingen. LÅT FLER FÅ FYLLA FEM, visst vill vi alla ge förutsättning för att så många som möjligt av de utsatta barnen nere i kåkstäderna ska få tillgång till en bättre framtid.

Skänk en gåva via

- SMS:a MARATON100 eller 200 till 72905 för att skänka 100 respektive 200 kr
 
- Swisha till 9001223 skriv MARATON i meddelandefältet 

- Plusgiro 90 01 22-3 skriv MARATON i meddelandefältet 

- Bankgiro 900-1223 skriv MARATON i meddelandefältet
 




 


No comments:

Post a Comment