1 November 2017

Tillbaka på banan


Med mindre än tre veckor kvar innan vi reser söderut har hoppets låga tänts och brinner med värmande ljus. Har varit ute och testat hur min baksida lår beter sig under träning. Springer med relativt korta steg och med försiktigt tempo utan problem. Men i dag känns det som jag på allvar är tillbaka, sprang 17 km utan känning. Egentligen finns inga hinder – vi springer ju för livet. Med förhoppning att vi ska kunna samla in pengar för att kunna ge i vart fall några barn möjlighet till ett bättre liv.

Söndag 29 oktober fick jag den stora förmånen att under rubriken Göra skillnad prata om vår kampanj i S:t Nikolai kyrka, Halmstad. Härlig upplevelse att få dela med mig av mina upplevelser nere i kåkstäderna och vädja om ett bidrag till Philanis verksamhet.

Ju närmare vi kommer 19 november desto fler aktiviteter står på programmet. Tisdag 6 november ska vi testa vår utrustning i Wohlins fryshus, Halmstad. Stort tack för att vi får tillgång till ert frysrum.

Samma vecka ska vi upp till Göteborg för att testa våra skor och dess grepp på packad snö i inomhusanläggningen för skidåkning.

Tack vare Aftonbladets artikel har vår kampanj fått uppmärksamhet utanför Halmstads gränser. Fredag 27 oktober blev jag uppringd av p4 extra med förfrågan om jag ville medverka i lördagens program, svårt att tacka nej till ytterligare spridning av vår insamling. Det blev ett, enligt mitt tycke lite för kort inslag men jag fick sagt en del om vår kampanj vilket var det viktigaste.

Nu stiger temperaturen nere på Sydpolen, i dag bara 42 minusgrader.

Vill man stödja vår insamling kan man via Svenska Kyrkans Internationella arbete ge en gåva via
 
- SMS:a MARATON100 eller 200 till 72905 för att skänka 100 respektive 200 kr
 
- Swisha till 9001223 skriv MARATON i meddelandefältet
 
- Plusgiro 90 01 22-3 skriv MARATON i meddelandefältet
 
- Bankgiro 900-1223 skriv MARATON i meddelandefältet
 


  • SMS:a MARATON100 eller 200 till 72905 för att skänka 100 respektive 200 kr
  • Swisha till 9001223 skriv MARATON i meddelandefältet
  • Plusgiro 90 01 22-3 skriv MARATON i meddelandefältet
  • Bankgiro 900-1223 skriv MARATON i meddelandefältet

No comments:

Post a Comment