18 March 2019

21 snabba dagar kvar


Nu går tiden alldeles för fort igen. Bara 21 dagar kvar till start på jordens nordligaste och kallaste marathonlopp North Pole Marathon. Känner mig mycket osäker på form och uthållighet inför min så här långt största utmaning. Det ofrivilliga uppehållet på 6 veckor har satt sina spår. Sprang 20 km i ett stormigt Halmstad i går kväll. Ingen helt njutbar upplevelse. När jag ”sprang” med näsan rätt in i motvinden kändes det osäkert om jag över huvud taget tog mig framåt. Med vinden i ryggen kändes det betydligt bättre.

Måndag den 11 mars hade jag stora förmånen att få berätta för SPF i Halmstad om mina lopp och vår kampanj för att bekämpa barnadödligheten. I söndags var vi i Ljungby kyrka, Falkenbergs pastorat. Tillsamman fick vi ihop knappt 7000 kr. Stort tack till alla generösa givare.

Nästa helg är det dags för föreläsningar uppe i Örnsköldsvik och Sundsvall. Spännande. Dessa föreläsningar blir något av ett jubileum för vår kampanj. Är lite osäker om det blir Örnsköldsvik eller Sundsvall som blir nummer 40 i vår föreläsningsturné. Känns fantastiskt stimulerande och privilegierat att få komma ut och berätta om Svenska kyrkans oerhört viktiga och livgivande internationella arbete.

Just nu är vi inne i en historisk Fasteinsamling – sista insamlingen under namnet Svenska kyrkan internationellt arbete. Den 5 maj är dags dags för namnbyte till ACT Svenska kyrkan.

Inom kort kommer jag att starta upp insamling på Facebook till Svenska kyrkans arbete i bekämpandet av den alltför utbredda barnadödligheten. Hoppas på generösa gåvor till stöd för denna viktiga kamp.

Var med och stöd vår insamling LÅT FLER FÅ FYLLA FEM där insamlade medel går ner till Philanis verksamhet nere i Kapstadens kåkstäder där Mentormammornas viktiga arbete gör skillnad för de mest utsatta barnen och deras ofta unga och ensamstående mammor

  • SMS:a MARATON100 till 72905 för att ge 100 kr
  • SMS:a MARATON200 till 72905 för att ge 200 kr
  • Swisha till 9001223, skriv MARATON i meddelandefältet
  • Plusgiro 90 01 22-3 skriv MARATON i meddelandefältet
  • Bankgiro 900-1223 skriv MARATON i meddelandefältet




No comments:

Post a Comment